De ggz in 2022: ons jaaroverzicht

Een terugblik op het afgelopen jaar: van de tientallen onderwerpen die het vermelden waard zijn, kozen we er zes: de wachtlijsten; het Integraal Zorgakkoord (IZA); het Zorgprestatiemodel; de corona-pandemie (of eigenlijk het einde er van); de Jeugdzorg en de ontwikkelingen rond het Alzheimermedicijn.

Wij wensen onze lezers fijne feestdagen en een 2023 met inzicht en wijsheid.

Een veelkoppig monster, dat niet eenvoudig is te bestrijden (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4155684/nieuws/een_veelkoppig_monster_dat_niet_eenvoudig_is_te_bestrijden.html?page=1)
Over de wachtlijsten

Wensdenken en wantrouwen, knelpunten en tegenstrijdigheden (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4154868/nieuws/wensdenken_en_wantrouwen_knelpunten_en_tegenstrijdigheden.html?page=1)
Het Integraal Zorgakkoord is een feit

Een nieuw vergoedingssysteem met de nodige uitdagingen (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4154887/nieuws/een_nieuw_vergoedingssysteem_met_de_nodige_uitdagingen.html?page=1)
Het Zorgprestatiemodel

Langdurige mentale gevolgen vooral bij kwetsbare groepen (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4154874/nieuws/langdurige_mentale_gevolgen_vooral_bij_kwetsbare_groepen.html?page=1)
Het einde van de corona-pandemie

Van hoopvolle ontwikkeling tot vastgelopen onderzoek (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4155085/nieuws/van_hoopvolle_ontwikkeling_tot_vastgelopen_onderzoek.html?page=2)
Alzheimer en de remedie

Zichtbare en tastbare veranderingen laten te lang op zich wachten (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4155703/nieuws/zichtbare_en_tastbare_veranderingen_laten_te_lang_op_zich_wachten.html?page=2)
De jeugdzorg

Congressen:

Grijs en van de wijs – ouderenpsychiatrie in de praktijk (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4155689/nieuws/grijs_en_van_de_wijs__ouderenpsychiatrie_in_de_praktijk.html?page=1)
Congres op donderdag 9 februari 2023

ADHD (https://www.ggztotaal.nl/nw-29166-7-4130522/nieuws/adhd.html?page=1)
Jaarlijks Congres op donderdag 2 maart 2023 in Eindhoven.

rTMS bij depressie (https://bit.ly/3hurRKA)
Masterclass op donderdag 2 maart in Bunnik

Adverteren in het magazine of op onze site? Kijk hier naar onze tarieven (https://www.ggztotaal.nl/pg-29166-7-89778/pagina/adverteren.html).

Voor 2023 op zoek naar een symposium, congres, studiedag, webinar of ander ggz-gerelateerde event? Onze agenda (https://www.ggztotaal.nl/pg-29166-7-89786/pagina/agenda.html) wordt wekelijks geupdatet. Ook in 2023!!

jaaroverzicht 2022 jaaroverzicht 2022