ADHD of druk gedrag?

Online congres op 4 maart (incl. 30 dagen toegang)

 

ADHD komt veel voor onder kinderen en jongvolwassenen: het is zelfs de meest voorkomende diagnose die kinderpsychiaters stellen.

De afgelopen jaren is de kennis over ADHD snel toegenomen, waardoor het gemakkelijker is geworden om ADHD te scheiden van gewoon druk gedrag. Wat het wel en niet is, hoe het bijbehorende gedrag ontstaat en welk gedrag van een jeugdige er wel en niet aan toegeschreven kan worden, wordt steeds helderder. Ook de manier waarop kinderen en jongeren die ADHD hebben thuis, in de zorg en in het onderwijs begeleid en behandeld kunnen worden, wordt daarmee duidelijker.

Op het congres (https://www.congresburo.com/aanbod/319/adhd-of-druk-gedrag.html#a_aid=GGzTotaal&a_bid=975f3fce ) zullen experts nader ingaan op ADHD en de laatste nieuwe inzichten uit wetenschap en praktijk delen. Zij zullen stilstaan bij de manier waarop je als behandelaar, begeleider of leerkracht het beste om kunt gaan met jeugdigen met ADHD en hun ouders. Ook de kansen die deze kinderen, ondanks (of dankzij?) deze aandoening hebben, komen voor het voetlicht.

Inhoud

Op het online congres (https://www.congresburo.com/aanbod/319/adhd-of-druk-gedrag.html#a_aid=GGzTotaal&a_bid=975f3fce ) komt onder andere aan de orde:

* De meest recente inzichten over ADHD

* De GGZ zorgstandaard en richtlijnen

* De rol van executieve functies en motivatie bij het inzetten van (geadviseerde) gedragstherapeutische

* interventies voor kinderen met ADHD

* Behoeften en talenten van mensen met ADHD

* Gedragstherapeutische oudertraining voor behandeling van gedragsproblemen gerelateerd aan ADHD

* Stimulering van executieve functies bij kinderen met ADHD

* ADHD en systemisch werken met kinderen, jeugdigen en hun ouders

* Een gedifferentieerde aanpak bij comorbide problematiek

Voor meer informatie: Congresburo / adhd-of-druk-gedrag (https://www.congresburo.com/aanbod/319/adhd-of-druk-gedrag.html#a_aid=GGzTotaal&a_bid=975f3fce )

Voor alle symposia, congressen en e-learning van het Congresburo: klik hier (https://www.congresburo.com/#a_aid=GGzTotaal).

adhd 4 adhd 4